Taarnly blomster

Salgs- og leveringsbetingelser

Kontaktinformationer

I/S Taarnly
Hadsundvej 98
8930 Randers NØ

Tlf. 86 42 24 65
Mail: butik@taarnly.dk
CVR: 37950831

 
Betaling

Hos I/S Taarnly tager vi i mod følgende betalingsmuligheder:

VISA
MasterCard
Maestro
Visa Electron
Mobilpay – nr. 31236
Via kontooverførelsel

I/S Taarnly har det fulde ansvar for din korttransaktion og din mobilbetaling indtil data er overdraget til din bank – og for kvaliteten af de produkter vi sender.
Vi trækker først din betaling før varen er på vej til levering.

Alle priser vist på siden er inkl. MOMS.

Forsendelse og levering

I hele Randers og opland har vi mulighed for at bringe blomster ud 365 dage om året, samme dag som du bestiller, hvis bestillingen er gennemført inden tidsfrist som du finder i kalenderen under bestilingsprocessen. Du er også altid velkommen til at besøge vores forretning på Hadsundvej 98, 8900 Randers, eller ring på 86 42 24 65

Skal du have leveret en buket ud i resten af Danmark, kan du besøg vores hjemmeside www.taarnlyblomster.dk eller ring til butikken på 86 42 24 65, så skal vi nok hjælpe med din blomster hilsen.

Vi har valgt at anvende GLS som vores primære pakkeleverandør når der ikke er tale om lokal omdeling.

Modtageren er ikke hjemme

Hvis du i bestillingsproceduren har givet mulighed for, at vi kan sætte bestillingen ved naboen eller uden for døren, gøres dette såfremt modtager ikke er hjemme.

Hvorfor beder vi om modtagers telefonnummer?

Normalt vil vi aldrig ringe til modtageren; men hvis modtageren ikke er hjemme og f.eks. bor i en aflåst opgang hvor vi ikke kan komme til at stille buketten forsvarligt, så er det i disse sjældne tilfælde en fordel, at transportøren kan komme til at ringe til modtageren og aftale hvad der skal ske.

Bemærk: Vi kan ikke erstatte evt. bortkomne bestillinger som har været hensat. Der kan være situationer hvor bestillingen ikke hensættes som ellers bestilt. Dette sker hvis transportøren vurderer at det ikke er forsvarligt at efterlade bestillingen. Vi har intet med denne vurdering af gøre og må henvise til transportøren. Tages en bestilling med retur til transportørens udleveringssted, afleveres et kort, med information om hvor modtageren kan afhente sin bestilling. I/S Taarnly fralægger sig ethvert ansvar for friskheden af blomsterne, såfremt blomsterne ikke afhentes senest dagen efter transportørens forsøg på levering.

Såfremt bestillingen er til en virksomhed, privat adresse, etageejendom, eller anden ejendom, hvor det ikke er muligt at komme til at aflevere buketten, da tages denne med retur til pakkecentral eller lign, alt efter transportørens valg. Det er afsenders ansvar at sikre, at det som minimum er muligt at levere et kort. Såfremt det er umuligt at levere et kort på leveringsadressen, vil transportør ringe eller skrive til modtager vedr. det forgæves forsøg på levering. Oftest skyldes manglende mulighed for levering af kort, primært aflåste hoveddøre til trappeopgange og lignende. I sådanne tilfælde kan I/S Taarnly ikke påtage sig ansvaret for, eller gøres ansvarlig for om blomsterne er friske når de leveres. GLS oplyser, at de har held med at levere 98% af deres forsendelser.

Klage over buket eller andre varer

Vi tager klager yderst seriøst og lever af at have tilfredse kunder

Såfremt du ønsker at klage og eller få tilsendt en erstatningsbuket som følge af dårlig blomsterkvalitet eller lignende, bedes du sende en mail til butik@taarnly.dk med din klage. Transportskader skal meldes som anført i næste afsnit.

Såfremt klagen er af en sådan karakter, at du ønsker en erstatningsbuket, bedes du vedhæfte minimum 1 billede af buketten, og beskrive fejlen, så vi har mulighed for at se hvad der er gået galt. Vi beklager ulejligheden og vender hurtigst muligt retur på mail. Klager over kvaliteten af blomster og buketter skal ske inden 3 timer efter blomsterne er modtaget. Buketter som f.eks. stilles i hård sol, vil hurtigt tage skade, derfor den korte klagefrist mht. til blomsterfriskheden. Vi tager eventuelle utilfredse kunder meget seriøst, da de er med til at hjælpe os med at gøre vores forretning endnu bedre.

Klager over transportskader

Klager over transportskader skal ske straks ved modtagelsen til transportøren.
Track and trace nr. på leveringen og kontakt oplysninger til transportøren, vil fremgå på emballagen.
Hvis kassen har synligt præg af at være blevet skadet, da vent med at kvittere for modtagelse indtil du har tjekket om indholdet har taget skade. Er pakken transportskadet og denne bliver udleveret i en ubemandet pakke central eller lign. er det stadig transportøren du skal klage til.

Returneringsret

Forbrugeraftalelovens § 17, stk. 2, nr. 1 jf. § 9, stk. 2, nr. 1 siger at, der ikke er fortrydelsesret (og dermed returneringsret) på køb af vin, chokolade, specialiteter og blomster. I/S Taarnly tilbyder dog, at du kan fortryde dit køb indtil 1 dag før afsendelse. Fortrydelsesretten kan benyttes ved at sende en mail til os.

For alle bestillinger gælder

Ved vejrsituationer som isslag & snestorm, kan vi blive forhindret i at levere den ønskede dag. Bestillinger som af denne årsag ikke kan leveres den ønskede dag, bliver bragt ud den efterfølgende dag. Der gives ikke erstatningsbuketter eller dekort i sådanne situationer, da dette er at betragte som force majeure. (NB. vi kan dog ikke erindre at dette nogensinde er hændt)

Levering af ordrer til sygehuse, moteller, hoteller, kirker, firmaer eller skibe: I disse tilfælde, er det ikke altid er muligt at træffe modtageren personligt. Transportør aflevere varen til adressen, herefter er vare at betragte som leveret.

Alle priser og gebyrer er inkl. moms undtagen i de tilfælde hvor der indgås specielle erhvervsaftaler.

Følgende kreditkort kan anvendes: Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron.

Derudover modtager vi mobilepay. Beløb hæves på afsendelsesdagen.
Samtlige bestillinger som afregnes via elektronisk fakturering (Offentlige myndighed & institutioner, skal påføres EAN nummer)

I/S Taarnly garanterer, at kun helt friske buketter vil bliver sendt. Alle buketter bindes af vores egne blomsterbindere og kvalitetstjekkes inden afsendelse.

Ved online bestilling, modtager køber altid en bekræftelse på skærmen & e-mail på, at ordren er gået igennem.

Persondatapolitik

Vi respekterer Privatlivets Fred og kunne aldrig drømme om at udsende uopfordrede e-mails til dig hvis vi ikke tidligere har haft kontakt med dig eller hvis du har frabedt sig at modtage e-mails. Vi vil aldrig videregive eller sælge personlige informationer til tredjepart. Når du besøger vores hjemmeside indsamler vi ikke nogen personlige data bortset fra de tilfælde hvor du selv har leveret informationerne.
De fleste af vore tjenester kræver ikke nogen form for registrering, så du kan frit besøge vores hjemmeside uden at fortælle os, hvem du er. Vi ved ikke hvem du er men kan registrere og behandle data i 100% anonym form, med det formål at optimere hjemmesiden, således at vi kan betjene dig bedst muligt når du på et senere tidspunkt kommer tilbage. Disse informationer kan f.eks. være hvilke sider, der bliver besøgt og hvilke søgninger, der er udført. Anonyme oplysninger bliver behandlet for at forbedre indholdet af hjemmesiden og for at udarbejde samlede statistikker om de, der benytter hjemmesiden, til interne markedsundersøgelsesmæssige formål.

Såfremt du registrerer dig ved f.eks. at indsende navn og e-mail adresse giver du os mulighed for at anvende dine data til at opnå en bedre at forståelse af, hvad vi kan gøre for vores besøgende. Som eksempel kan anvendelsen af personlige data anvendes til at give dig de produkter eller serviceydelser du efterspørger, til at sende dig regninger for produkter og tjenester som du udtrykkeligt har bedt om eller til at markedsføre produkter / serviceydelser som vi mener kan have din interesse eller til at kommunikere med dig af andre grunde.

Vi indsamler kun almindelige personlige informationer af den type du i forvejen giver mange andre steder. Begrebet “personlige oplysninger”, som det bruges i denne Politik, refererer til oplysninger såsom dit navn, e-mail-adresse eller postadresse.

Vi vil aldrig sælge, dele eller på anden måde distribuere dine personlige data videre til tredje part. I enkelte tilfælde kan det være nødvendigt at overføre data til en samarbejdspartner. Såfremt dette skulle være tilfældet vi vil vi sikre os, at vores samarbejdspartner lever op til samme høje etiske krav som er beskrevet her.

Du har altid ret til at få adgang til – og at opdatere dine personlige oplysninger eller kræve at disse bliver slettet. Vi bestræber os på at sikre, at dine personlige data er opdaterede, korrekte og fuldstændige. Hvis du ønsker at få adgang til eller rette i dine personlige data, bedes du sende en e-mail til virksomheden, der har udviklet denne hjemmeside, info@imarketing.dk. Din forespørgsel vil blive behandlet hurtigt og hensigtsmæssigt og vi vil ikke opkræve noget gebyr for at efterkomme en forespørgsel om rettelser.

Denne Politik om Privatlivets fred angår kun af denne hjemmeside. Når vi linker til andre hjemmesider vil vi gøre hvad vi kan for at sikre, at disse hjemmesider har en høj standard. Vi kan dog ikke garantere for standarden på andre hjemmesider der er linkes til.
Visse data kan blive brugt til statistikker til brug for offentlig publicering m.v. Det vil dog aldrig være muligt at identificere enkelte personer eller deres data, men vil være generelle informationer beregnet ud fra opsamlet data.

Hvis du har forespørgsler eller klager omkring vores overholdelse af denne Politik om Privatlivets fred eller hvis du ønsker at komme med anbefalinger eller kommentarer for at forbedre kvaliteten af vores Politik om Privatlivets fred, bedes du skrive en e-mail til info@imarketing.dk.

Denne politik om privatlivets fred trådte i kraft den 10. maj 2017.

Cookies

Vores website kræver, at cookies er slået til i din browser. Vi gemmer ingen personlige oplysninger i cookies på din computer.

Ifølge Electronic Communications Act (lov 2003:389), som trådte i kraft i juli 2003, bør alle, der besøger et websted med cookies informeres om, at webstedet indeholder cookies, hvad disse cookies bruges til, og hvordan de kan undgås.

For at www.taarnlyblomster.dk kan levere en mere personlig og bedre service, skal vi huske de valg, du som bruger har fortaget. Til bl.a. dette bruger vi cookies.

Hvad er en cookie?
En cookie er et lille stykke kode der gemmes på din computer, telefon eller hvad du bruger til at surfe på internettet med. Cookies anvendes i dag af stort set alle websites.

Cookies har mange anvendelsesmuligheder, men bruges grundlæggende til at gemme informationer om brugernes adfærd på nettet, eller til at sikre at en side eller løsning fungerer rent teknisk. En cookie er en passiv fil og kan ikke sprede computervirus eller andre skadelige programmer. Oftest hjælper den med at analysere, hvordan hjemmesiden benyttes, for at webredaktionen kan forbedre brugeroplevelsen. I flere tilfælde kan cookies være nødvendige for at levere en service.

Cookies sendes frem og tilbage mellem din browser og en webserver og indeholder information om fx:

– brugerindstillinger
– indhold af indkøbskurv
– om en bruger er logget ind
– hvordan hjemmesiden benyttes.

Hvilke cookies anvender www.taarnlyblomster.dk
Fælles for de cookies www.taarnlyblomster.dk bruger er, at de har til formål at give os bedre mulighed for at matche indholdet at hjemmesiden med vores brugeres behov. De cookies, vi bruger anvender ingen personlige oplysninger.

Session-cookie
For at du kan bruge www.taarnlyblomster.dk gemmer vi en midlertidig sessions-cookie på din pc. Denne cookie er sat til at slette sig selv, når du lukker din browser eller slukker for din pc.

Webanalyse-cookie
For løbende at forbedre indholdet, selvbetjeningsløsninger og gøre din samlede oplevelse bedre, indsamler vi løbende anonymiseret statistik. Vores SiteAnalyze og Google Analytics webanalyse-cookies anvendes til at måle din brug af www.taarnlyblomster.dk . Disse målinger bruges til at lave statistik over brugen af websitet, samt til at finde uhensigtsmæssigheder på websitet, så vi kan forbedre din oplevelse af www.taarnlyblomster.dk .
Cookien indeholder et tilfældigt genereret ID, der anvendes til at genkende din browser, når du læser en side. Cookien indeholder ingen personlige oplysninger og anvendes kun til webanalyse.

Userinfo-cookie
For at du kan vælge interesser, se de relevante selvbetjeningsløsninger og logge af og på, gemmer www.taarnlyblomster.dk midlertidige userinfo-cookies på din pc. De forskellige cookies er sat til at slette sig selv efter en given periode. Du kan dog til enhver tid slette de gemte cookies.

Vi anvender bl.a. cookies til at give vores brugere en bedre og, når man er tilmeldt vores mailingliste, en mere personlig oplevelse. Desuden kan vi bedre forstå hvad brugerne har behov for og har dermed mulighed for at optimere indholdet af hjemmesiden så det bedst muligt svarer til brugerne behov.

Hvis du ikke accepterer brugen af cookies, som beskrevet ovenfor, kan du indstille din webbrowser, så du automatisk benægter lagring af cookies eller underrettes hver gang et websted anmoder om at gemme en cookie. Browseren kan også slette tidligere gemte cookies. Se din browsers hjælpesider for mere information. Bemærk, at evnen til at administrere abonnementer på dette site er taget ud af drift, hvis indstillingen ændres.
Denne Politik om Cookies angår kun denne hjemmeside. Når vi linker til andre hjemmesider vil vi gøre hvad vi kan for at sikre, at disse hjemmesider har en høj standard. Vi kan dog ikke garantere for standarden på andre hjemmesider der er linkes til.

Hvis du har forespørgsler eller klager omkring vores overholdelse af denne Politik om Cookies eller hvis du ønsker at komme med anbefalinger eller kommentarer for at forbedre kvaliteten af vores Politik om Cookies, bedes du skrive en e-mail til info@imarketing.dk.

Handels- og leveringsbetingelser er senest opdateret den 20.10.2020

Pasningsvejledning

Sådan holder du din buket længst muligt

Pak dine blomster forsigtigt ud af cellofan, papir og plast.

Herefter har du 2 muligheder:

1) Halvdelen af din gratis medsendte blomsternæring hældes i en vase – og resten bruges efter et par dage hvor vandet skiftes igen. – Følg anvisning på posen –

eller

2) Brug ikke blomsternæring og skift vandet hver dag.

Der findes overordnet 3 typer blomsterbuketter med forskellige plejebehov:

Buket med blandet blomster:
Buketter med blandet blomster skal stilles i lunken vand.

Buketter med roser:
Buketter med roser skal ved modtagelsen stilles dybt i hånd varmt vand fra vandhanen.
Buketten skal have en skråsnit hverdag.
Hvis uheldet er ude og rosen/roserne ”nikker” skal du tage roserne fra buketten – pak den/dem stramt ind i papir, giv den/dem et skråsnit igen og stil den/dem dybt i varmt vand. Efter nogle timer kan du pakke dem ud og så skulle de være i live igen.

Buket med løgblomster:
Løgblomster er fx tulipaner, påskeliljer, hyacinter mm.
Buketter med løgblomster skal stilles i koldt vand og kun med 4-5 cm vand i vasen.

Andre gode råd:
Alle blomster har fået skråsnit i bunden af stilkene af Taarnly blomster inden de blev sendt fra butikken. – Det vil være bedste for buketten hvis det blev gjort hver dag – samt skifte vandet og sørge for at vasen altid er vasket rent.

Buketten må ikke stå i træk, eller direkte i sol, eller lige ved Radiatoren/brændeovne
Nyd buketten om dagen hvor du opholder dig – og sæt dem køligt om natten (ikke under 8gr.).

Blomster er et stykke natur, du har taget med inde døre, ’ så forvent ikke buketten holder i flere uger. – Nyd nuet!

En Taarnly blomster buket kan forvente at holde mellem 3-8 dage, alt afhængig af blomstertyperne der indgår i buketterne.

Pasningsvejledningen er kun vejledende – men følger du den, holder blomsterne længst muligt!!

Hvis du har forslag til forbedring af pasningsvejledningen eller noget er uklart, er du altid velkommen til at kontakte os.

Venlig hilsen

Taarnly blomster teamet